24 Temmuz 2013 Çarşamba

Benim Cinsim Sokak Köpeği!

 Ben bir sokak köpeğiyim, hani o pis deyip aşağıladığınız cins köpekleri tercih edip yardım bekleyenleri es geçip kenara attığınız köpeklerden... Bu zamanlarda barınak diye adlandırılan ve insanların ziyaret etmeye üşendiği o yerde bir sürü bir umuttur bekleyen köpeklerin yaşadığı yerdeyim. Evet bende 1 şans istedim, kimse benim gibi iğrenç bir sokak köpeğine o şansı layık görmemişti. İnsanların gözü cinsten başka bir şey görmek bilmiyor. Tatlıdır diye alınan ama büyüyünce sokağa atılan köpeğim ben. Hiç siz insanlar bir sokak köpeğinin barınaktan kurtarıldıktan sonra neler yaşadığını düşündünüz mü ? Hiç hayatının nasıl değiştiğini düşündünüz mü ? Ben düşündüm bu hissi yaşamalarını istediğim bir sürü arkadaşım var.

Bir sokak köpeğini biri sahiplendiği vakit o köpek yeni sahibine minnet duyar ve karşılıksız sevgiyi sahibine aşılar. Eski günleri ve şimdiki günlerini düşünür. Sırf birazcık sevgi istediği için sokağa atıldığı ve kaç yıl bekledikten sonra bir yuvaya sahip olduğu anları düşünür. Birazcık demeyeceğim fazlasıyla mutlu olur. Çünkü birinin, yeni sahibinin ona sevgiyi bahşedeceğini düşünür, bilir. Hayatta yeni doğduğunu düşünür, yeni bir başlangıç yapar hayata. Yeni sahibine fazlasıyla bağlanır, insanlar anlamasa da sahibine “seni asla bırakmayacağım, hep yanında olacağım” der. Cins köpeklerin yaşadığı hayattan farklı olacak ama… Neden mi ? Çünkü o bir sokak köpeği. Cins değil, sokakta gezerken insanlar yüzüne bile bakmayacak, insanlar nasıl der “cinslerin verdiği güzelliği yaratamayacak” belki ama en azından onu barınaktan yada sokaktan kurtaran sahibi onu bir dost olarak kabullenecek.

Ben bunları düşüne dururken köpeğine eş arayanlar, çiftleşmesi gerek vs. diyen insanlar, bir kez analık-babalık duygusu yaşamaya hakkı var diyen insanlar, yavrusunu göreyim diyen insanlar var. Çok gördüm ben… Köpeklerin annelik-babalık duyguları yoktur. Sırf insanlar böyle yavrularını göreyim vs. diye diye yavruları gördüler ama barınakların ne halde olduklarını göremediler. Bile bile yapan insanları da hiç sevmiyorum. İnsanlar ne diyordu “hayvansever” mi ? Hah benim bahsettiğim bu bile bile yapan insanlar hayvansever değil! Kim gelipte gördü barınağı ? Ben barınaktan evlat edinilmiş bir köpek olarak şunu diyebilirim her gün, her hafta cins olsun kırma olsun bir sürü köpek geliyor barınağa… Neden ? İşte bu yavrusunu göreyim vs diyen insanlar yüzünden… Sen insanoğlu gördün ama o görmek istediğin yavrular bilinçsiz insanlar yüzünden sokağa atıldı, barınağa bırakıldı… Aralarında kaç tane cins…

Hani insanlar cins istiyor ya… Bir sürü para verip alıyor. Barınakları ziyaret etseydiniz para verip aldığınız o cins köpekleri de görürdünüz bütün o köpeklerin arasında… Ama insanların istediği köpek kusursuz olmalı. Yavru olmalı, cins olmalı, secereli olmalı, Golden retriever olmalı. Siz insanoğluna tek şunu diyorum; “her köpek kusursuzdur, kırma-cins fark etmez size aynı sevgiyi verir, sizi aynı şekilde karşılık beklemeden sefer, sizin için canını bile verir! Ama bu sevgiye layık olmayan bir insan olduktan sonra arayın arayın cins. Bakmayın barınağa… zaten kim gidipte barınağı ziyaret edeyim demişti ki…?”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder